Uusi vuosi, uudet kujeet

Päivä 186 Meksikossa

Pitkästä aikaa tännekki jotai tai ainaki tuntuu siltä. En voi uskoo et tammikuu on jo lopussa. Niin hullulta ku se tuntuuki… Palataan nyt kuiteski vielä vuoden ekaan viikkoon. Tammikuun ekan viikon torstaina osa vaihtareista sai siis kuulla mun kaupungista et ne tulee vaihtaa perhettä viikonlopun aikana ja sit meiän wappi ryhmässä alko kauhee kuhina et tietääkö muut jo minne on menossa. No pahemmin ilman mitään tietoa heräsin sit perjantai aamuna ja vaihtarikaveri oli laittanu viestii et joko tiiän minne meen ku viikonlopun aikana pitäs kuulemma vaihtaa. No ei sit auttanu ku lähtee alas selvittää, että tietääkö host porukat jotain. En kerenny ku astuu keittiöön niin host äiti jo sano et tuun vaihtaa perhettä viikonlopun aikana tai oikeestaan ja huomenna lauantaina. Olihan siinä sit semmone pikkune shokki et vaihan ilmaan mitään kummempaa varotusaikaa perhettä. No kuitenki ei auttanu ku ruveta pakkaa… Yllätyin et sain kaikki kamat kasaan vajaassa kolmessa tunnissa ja se, että mun koko tän hetkinen elämä mahtu kahteen isoon ja yhteen pieneen matkalaukkuun 😀

img_20190105_215321_152

Lauantai oliki sit aika chilli päivä et ootteelin vaa et millon mun uus host perhe tulee hakee mua ja vihdoin viimein ku ovikello soi olin ihan masiksessa koska en halunnu vaihtaa perhettä. Myönnän, että en tullu kaikkien kaa toimeen mun ekassa perheessä mut siellä oli myös niin ihanii ihmisii joitten kanssa sain asuu viis kuukautta eli puolet mun vaihdosta, et oli tosi haikeeta lähtee. No ei siinä sit auttanu ku laittaa kamat autoon ja sit oliki jo aika sanoo heipat. Kyllä siinä meikällä silmät kostu sit myös. Mulla oli oikeestaa koko ajan semmone tunne et lähin uudestaan vaihtoon ku piti taas lähtee turvallisesta paikasta sinne uuteen ja tuntemattomaan. Muutenki se, että en tienny mun uudesta host perheestä mitään, koska tää oli niin sanottu uus host perhe jolla ei vielä ollu vaihtaria ennen mua (Selvennyksenä siis, että mun kaupungissa usein vaihtarit kiertää niissä perheissä mistä lähti vaihtoon joku. Täällä on kolmetoista perhettä joista yks on perhe josta ei lähteny kukaan vaihtoon ja me kymmenen vaihtaria siis kierretään näissä perheissä asuinpaikan mukaan.). Et en voinu ees kysyy keltään vaihtarilta et minkälaine perhe tää on. Sen takii mulla oliki tosi negatiiviset ajatukset perheenvaihdosta, koska en tienny mun tulevaa perhettä ja se et mulle annettiin päivä aikaa sopeutua koko hommaan. Olin suoraan sanoen aika pettyny siihen miten rotaryt täällä hoiti tän perheenvaihdon mut sitä nyt en ala vatvoo enää ku se kuitenki tapahtu jo jokune aika sitte 😀

20190105_163032
Vika kuva ekan perheen kanssa 😦

Mun uus perhe on kuitenki tosi mukava. Mulla on host vanhemmat ja kaks host veljee täällä ja yks host veli vaihossa Intiassa. Mun host äiti on kiinteistövälittäjä niinku mun ekan perheen host äitiki ja host isä tekee jotai orgaanista hammastahnaa 😀 Sillä on siis iha joku oma hammastahnamerkki… Mun nuorempi host veli on myös lukiossa mut ei kuitenkaa käy samaa kouluu ku mä ja vanhemmasta host veljestä ei oo mitää tietoo mitä se hommailee 😀 Se ku välillä asuu täällä ja välillä oman äitinsä luona kun se on mun host isän poika sen ekasta avioliitosta. Mun host perheellä on myös koira Tofu ja kissa Mushussu (HUOM mulla ei oo mitään hajuu miten toi nimi kirjotetaan mut tuttavallisemmin se on vaa Mussu :D). Se, että mulla on vaan host veljiä tarkottaa sit tietty sitä et mulla on oma huone! Voin kyllä myöntää et oli hieman outoo viiden kuukauden jälkeen saaha taas oma huone mut kyllä mä sitä niin paljon kaipasin et oon tosi ilone et mulla nyt on se. Asun nyt myös lähempänä kouluu, vaan kahen kilsan päässä. Eli mun host porukat vie mut kouluun ja hakee sieltä. Ja pari kertaa oon kävellykki kotiin ku kodin ja koulun välillä on hyvä ja turvallinen reitti sille 🙂 Mut paras uutinen on nyt se, että ku asun niin lähellä nii ei tarvii enää herätä 5.20 aamulla 😀 Nykyään herään siinä puol seiskalta ja kouluun lähen puol kasin aikoihin kun siis kouluhan alkaa 7.45.

20190105_19345220190105_19353220190107_16455520190123_072215

img-20190105-wa0011
Mun uus host perhe 🙂

Koulu siis alko mulla 14.1. Koulussa mulla on edelleen samat aineet ku viimeki lukukaudella ja vieläpä samassa järjestyksessä. Ainut ero on vaa et en oo enää espanjan alkeiskurssilla vaa jatkokurssilla 😀 Vähä harmitti et kaikki opettajat vaihtu mulla, ku nyt pitää taas sopii kaikkien opettajien kaa uudestaa kaikki jutut. Hyvä puoli on se et mulla on enemmän tunteja mun kavereitten kaa niin meksikolaisten ku vaihtareittenki. Sen verran kokeilin vähän uutta, että kävin viikon ajan kokeilee enkun sijaan saksaa mut totesin et se on ajantuhlausta, koska niillä tunneilla ei tehdä yhtään mitään… Koulu siis oikeestaan sitä samaa vanhaa.

Hirveesti nyt ei oo kerenny tapahtuu muuten. Mun host perhe on tosi kiireinen niin ei olla hirveemmin käyty missään mut välillä käydään syömässä tai ajelemassa tai ollaan vaan. Kavereiden näkemistä vaikeuttaa taas se, että kun kaikilla mun kavereilla on vika vuos menossa niin etenki nyt ne on tosi kiinni koulussa ja aikaa on oikeestaa vaa viikonloppusin mut onneks mulla on nyt enemmän tunteja mun kavereitten kaa niin näkee koulussa sit enemmän. Eipä tässä nyt ihmeempii oo tapahtunu ja kuten huomaatte ei oo kuvia hirveesti tullu otettuu mut yritän petrata sen suhteen 🙂 HUOM yritän eli ei kannata odottaa liikoja 😀 Kunniamaininta vielä sille et oon ollu täällä jo puol vuotta!! Mut vastapainona sille on, että mun lähtöön on vähä päälle kolme kuukautta enää. Eli siis lähen takas Suomeen jo toukokuun puolivälis. Ja vaikka kolme kuukautta voi kuulostaa suht pitkältä ajalta oon jo todennu et tää kevät tulee menee nopeesti… Heti ku koulu alko niin viikot menee nopeemmin ja vaikka maanantaina tuntuu siltä ettei jaksa lähtee kouluun ja, että viikko tulee menee tosi hitaasti niin sitä huomaa yhtäkkiä olevansa jo perjantaissa. Mulla ei oo ikinä tommosta fiilistä Suomessa mut täällä aika vaa tuntuu menevän nopeemmin. Ja nyt tulee loppuun vaan random kuvia mitä oon nyt ottanu 😀

20190106_185223
Joka sunnuntai mun abuela eli ”host” mummo tulee syömään meille ja sit pelataan aina jotai pelejä tai katotaan leffoja.
20190109_001518
Host äiti tekee mulle aina geelikynnet 🙂

20190113_143440

20190113_223337
Mun huonetta on päässy koristaa Suomen lippuki…
20190113_223340
Sekä Meksikon…

img-20190122-wa000720190112_180740img-20190112-wa0068

 

Jätä kommentti